Ogrē pirmo, bet Latvijā jau otro reizi, norisinājies konkurss, kur vidusskolas jauniešiem bija iespēja savus spēkus pārbaudīt loģikas uzdevumu risināšanā, kas balstīti uz Hārvarda Universitātes spēles izstrādātajiem principiem. Šoreiz izaicinājumā piedalījas 80 jaunieši no Ogres novada vidusskolām. Vai jaunieši spēja “uzlauzt” Hārvardas cietos riekstus?
Loģikas spēlē “Ogre Puzzle Day” skolēniem ir pēc iespējas ātrāk jāatrod atbildes uz uzdevumiem, ko saucam arī par cietajiem riekstiem, izmantojot savu radošumu un problēmu risināšanas prasmes komandā. “Riga Business School” Programmu, mārketinga, komunikācijas un studentu pieredzes direktore Agnese Strazda stāsta: ““Puzzle Day” ir mēģinājums lielo problēmu vidi, lielo ziloni sadalīt mazākās daļās un mācīt jauniešiem, kā šīs problēmas risināt. Loģikas uzdevumi patiesībā ļauj dabūt to sajūtu, ka no liela haosa tu pa nelielai daļiņai liec atbildi kopā, beigās nonāc pie tās atbildes.”
Ogres Valsts ģimnāzijas direktore Inna Zeņkeviča: “Es ļoti ceru, ka mūsu skolotāji pārņems šo metodi. Šodien tiks organizēta arī apmācības, nodarbība arī skolotājiem. Tas arī ir ļoti vērtīgi.”
Tāpat kā Hārvardā, kur tā ir ierasta tradīcija, arī šeit ģimnāzijā uzdevumu risināšana notiek neierastā vidē, skan mūzika, skolēni ēd picas, dzer dzērienus un uzdevumu izpildei izmanto mobilās ierīces. Lai gan skolēni atzīst, ka uzdevumi ir grūti, viņi izbauda šāda veida pasākumu. Ogres novada Izglītības pārvaldes vadītājs Igors Grigorjevs: “Mēs bieži vien pārāk stīvi skatāmies uz lietām, pārāk akadēmiski. Sarežģīts un komplekss nenozīmē, ka tam ir jābūt garlaicīgi vai nospiedoši. Vislabāk ir strādāt tad, ja esi priecīgs un paēdis, brīvā amosfērā. Nekas no tā netraucē labi paveikt darbu.”
Šogad loģikas spēle norisinājās Ogrē, taču Rīgas Biznesa skola, kas šo spēli ir aizguvuši no Hārvardas, stāsta, ka nākotnes plānos ietilpst rīkot šādus pasākumus arī citās Latvijas skolās.
“Ogre Puzzle Day” tiek finansēts no Eiropas Sociālā fonda projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekta nr. 8.3.2.2/16/I/001).